Odhlašování stravy
Procvičování pro žáky
MŠ omlouvání dětí
ZŠ omlouvání dětí
Školní poradenské pracoviště (dále jen ŠPP) poskytuje komplexní poradenské a konzultační služby. Program poradenských služeb je určen především pro děti a žáky ZŠ a MŠ Olšany, svým rozsahem však zahrnuje také poradenskou činnost pro pedagogycké pracovníky školy i pro zákonné zástupce dětí a žáků školy. Za poskytování poradenských služeb na škole zodpovídá ředitelka školy a pracovníci ŠPP jsou přímo podřízeni ředitlece školy. Poradenské služby poskytované školou jsou koordinovány se školskými poradenskými zařízeními.
Školní poradenské pracoviště je zřízeno k zajištění a realizaci výchovně vzdělávací koncepce školy za účelem kvalitního vzdělávání žáků. ŠPP poskytuje bezplatné poradenské služby žákům, rodičům, zákonným zástupcům a pedagogům v souladu s Vyhláškou č. 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějích předpisů, především vyhláškou 197/2016.
Aktivity ŠPP v naší škole zajištuje především výchovný poradce, školní metodik prevence a speciální pedagog. Hlavním cílem je zkvalitnění péče o děti se speciálními vzdělávacími potřebami, posílení pozitivních vztahů mezi všemi subjekty školy a rozšíření oblastí primární prevence.
přítomnost ve škole každý čtvrtek
Při poskytování poradenských služeb škola:
Ředitelka školy – kontaktní pracovník zajišťuje a řídí činnost ŠPP, zpracovává program poradenských služeb ve škole. Vede kartotéku integrovaných žáků. Vykonává zejména činnosti koordinační, konzultační, poradenské, metodické a informační, pracuje s pedagogy i rodiči. Spolupracuje se všemi členy poradenského pracoviště, dále se specializovanými školskými a dalšími poradenskými zařízeními, zejm. se speciálně-pedagogickými centry, pedagogicko-psychologickými poradnami, dále se zařízeními a institucemi zdravotnickými a sociálními, se státními i nestátními orgány, apod.
Výchovný poradce se zaměřuje na vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a přípravu návrhů na další péči o tyto žáky, včetně spolupráce na přípravě, kontrole a evidenci plánu pedagogické podpory. Podílí se na přípravě podmínek pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole, koordinaci poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními a koordinaci vzdělávacích opatření u těchto žáků. Spolupracuje se všemi členy poradenského pracoviště, dále se specializovanými školskými a dalšími poradenskými zařízeními, zejm. se speciálně-pedagogickými centry, pedagogicko-psychologickými poradnami, dále se zařízeními a institucemi zdravotnickými a sociálními, s orgány státními i nestátními, s organizacemi péče o děti a mládež apod.
Školní metodik primární prevence vykonává činnosti metodické, koordinační, informační a poradenské v oblasti prevence rizikového chování. Pracuje se žáky, pedagogy i rodiči. Dokumentaci o svých činnostech vede v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů. Spolupracuje se všemi členy poradenského pracoviště, dále se specializovanými školskými a dalšími poradenskými zařízeními, zejm. se speciálně-pedagogickými centry, pedagogicko-psychologickými poradnami, dále se zařízeními a institucemi zdravotnickými a sociálními, s orgány státními i nestátními, s organizacemi péče o děti a mládež apod.
Školní speciální pedagog věnuje se zejména procesu inkluze – integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Vykonává zejména činnosti koordinační a poradenské, metodické a informační, pracuje se žáky, pedagogy i rodiči. Dokumentaci o svých činnostech vede v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů. Spolupracuje se všemi členy poradenského pracoviště, dále se specializovanými školskými a dalšími poradenskými zařízeními, zejm. se speciálně-pedagogickými centry, pedagogicko-psychologickými poradnami, dále se zařízeními a institucemi zdravotnickými a sociálními, s orgány státními i nestátními, s organizacemi péče o děti a mládež apod.
Nastavení cookies