open sidenav

Odhlašování stravy

Procvičování pro žáky

MŠ omlouvání dětí

ZŠ omlouvání dětí

Školní poradenské pracoviště

Školní poradenské pracoviště (dále jen ŠPP) poskytuje komplexní poradenské a konzultační služby. Program poradenských služeb je určen především pro děti a žáky ZŠ a MŠ Olšany, svým rozsahem však zahrnuje také poradenskou činnost pro pedagogycké pracovníky školy i pro zákonné zástupce dětí a žáků školy. Za poskytování poradenských služeb na škole zodpovídá ředitelka školy a pracovníci ŠPP jsou přímo podřízeni ředitlece školy. Poradenské služby poskytované školou jsou koordinovány se školskými poradenskými zařízeními.

Standardní činnost školního poradenského pracoviště (ŠPP)

Školní poradenské pracoviště je zřízeno k zajištění a realizaci výchovně vzdělávací koncepce školy za účelem kvalitního vzdělávání žáků. ŠPP poskytuje bezplatné poradenské služby žákům, rodičům, zákonným zástupcům a pedagogům v souladu s Vyhláškou č. 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějích předpisů, především vyhláškou 197/2016.

Aktivity ŠPP v naší škole zajištuje především výchovný poradce, školní metodik prevence a speciální pedagog. Hlavním cílem je zkvalitnění péče o děti se speciálními vzdělávacími potřebami, posílení pozitivních vztahů mezi všemi subjekty školy a rozšíření oblastí primární prevence.

Členové školního poradenského pracoviště

Mgr. Jana Kuchtíková - ředitelka školy a výchovný poradce 

Mgr. Petra Divišová - metodik prevence

Mgr. Kateřina Jílková - speciální pedagog

přítomnost ve škole každý čtvrtek

třídní učitelé

Cíle školního poradenského pracoviště

  • zkvalitnit sociální klima školy
  • posílit průběžnou a dlouhodobou péči o děti s neprospěchem a vytvořit předpoklady pro jeho snižování
  • koordinovat práci s nadanými a mimořádně nadanými žáky
  • umožnit neodkladné řešení problémů spojených se školní docházkou
  • sledovat účinnost preventivních programů aplikovaných školou a vytvořit metodické zázemí pro jejich vytváření
  • spolupracovat s třídními učiteli a dalšími pedagogickými pracovníky
  • připravit podmínky a rozšířit možnosti integrace žáků se zdravotním postižením
  • koordinovat služby s ostatními poradenskými zařízeními

Pravidla poskytování poradenských služeb

Při poskytování poradenských služeb škola:

  • Dodržuje účel poradenských služeb.
  • Dodržuje etické zásady poskytování poradenských služeb.
  • Vychází z individuálních potřeb žáka, podporuje jeho samostatnost a přispívá k jeho sociálnímu začleňování.
  • Sleduje a vyhodnocuje poskytování navržených podpůrných opatření dětí a žáků.
  • Informuje děti a žáky a zákonného zástupce dětí a žáků o poradenských službách poskytovaných školou nebo školským poradenským zařízením.
  • Poskytuje dětem a žákům a zákonným zástupcům dětí a žáků podrobné a srozumitelné seznámení s průběhem a výsledkem poskytování poradenských služeb.

Náplň práce jednotlivých členů ŠPP

Ředitelka školy – kontaktní pracovník zajišťuje a řídí činnost ŠPP, zpracovává program poradenských služeb ve škole. Vede kartotéku integrovaných žáků. Vykonává zejména činnosti koordinační, konzultační, poradenské, metodické a informační, pracuje s pedagogy i rodiči. Spolupracuje se všemi členy poradenského pracoviště, dále se specializovanými školskými a dalšími poradenskými zařízeními, zejm. se speciálně-pedagogickými centry, pedagogicko-psychologickými poradnami, dále se zařízeními a institucemi zdravotnickými a sociálními, se státními i nestátními orgány, apod.

Výchovný poradce se zaměřuje na vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a přípravu návrhů na další péči o tyto žáky, včetně spolupráce na přípravě, kontrole a evidenci plánu pedagogické podpory. Podílí se na přípravě podmínek pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole, koordinaci poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními a koordinaci vzdělávacích opatření u těchto žáků. Spolupracuje se všemi členy poradenského pracoviště, dále se specializovanými školskými a dalšími poradenskými zařízeními, zejm. se speciálně-pedagogickými centry, pedagogicko-psychologickými poradnami, dále se zařízeními a institucemi zdravotnickými a sociálními, s orgány státními i nestátními, s organizacemi péče o děti a mládež apod.

Školní metodik primární prevence vykonává činnosti metodické, koordinační, informační a poradenské v oblasti prevence rizikového chování. Pracuje se žáky, pedagogy i rodiči. Dokumentaci o svých činnostech vede v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů. Spolupracuje se všemi členy poradenského pracoviště, dále se specializovanými školskými a dalšími poradenskými zařízeními, zejm. se speciálně-pedagogickými centry, pedagogicko-psychologickými poradnami, dále se zařízeními a institucemi zdravotnickými a sociálními, s orgány státními i nestátními, s organizacemi péče o děti a mládež apod.

Školní speciální pedagog věnuje se zejména procesu inkluze – integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Vykonává zejména činnosti koordinační a poradenské, metodické a informační, pracuje se žáky, pedagogy i rodiči. Dokumentaci o svých činnostech vede v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů. Spolupracuje se všemi členy poradenského pracoviště, dále se specializovanými školskými a dalšími poradenskými zařízeními, zejm. se speciálně-pedagogickými centry, pedagogicko-psychologickými poradnami, dále se zařízeními a institucemi zdravotnickými a sociálními, s orgány státními i nestátními, s organizacemi péče o děti a mládež apod.